Nová pravidla při dopravní nehodě – co platí od 1. července 2025?

04. 07. 2025

Od 1. července 2025 platí v Česku zásadní změny v postupu při dopravních nehodách. Novela zákona č. 361/2000 Sb. má zrychlit a zjednodušit vyřizování událostí, snížit zátěž na policii a umožnit efektivnější komunikaci s pojišťovnami. Zároveň klade důraz na vaši zodpovědnost jako řidičů.

detail image

Kdy volat Policii ČR

Policii musíte přivolat v těchto případech:

  • dojde ke zranění nebo úmrtí osob,
  • škoda na vozidlech nebo majetku přesáhne 200 000 Kč (do 30. 6. 2025 platí limit 100 000 Kč),
  • je poškozen majetek třetích osob (např. svodidla, značení, sloupy, ploty),
  • dojde ke sporu o zavinění nehody,
  • není možné zajistit bezpečný provoz na místě nehody.


Ve všech ostatních případech není přítomnost policie nutná. Stačí, když nehodu nahlásíte telefonicky – a policie vám vystaví elektronické potvrzení o nahlášení události, které poslouží jako podklad pro pojišťovnu.

Elektronický záznam nehody – konec papíru? Ne tak docela

Nově bude možné záznam o dopravní nehodě vyplnit elektronicky prostřednictvím mobilní aplikace České kanceláře pojistitelů (ČKP). Formulář bude odeslán přímo do pojišťovny a nahradí tak klasický papírový euroformulář.

Ačkoliv jsou změny platné již od 1. července 2025, aplikace zatím nebyla oficiálně zpřístupněna. Do té doby platí papírový formulář (ke stažení např. zde) jako hlavní nástroj – a i nadále zůstává jako záloha, například v místech bez signálu nebo při technických potížích.


  • Odkaz na elektronický formulář zveřejníme na našem blogu, jakmile bude oficiálně spuštěn.

Dokumentace nehody

Ať už policie na místo přijede, nebo ne, je potřeba pořídit dostatečnou fotodokumentaci:

  • místo nehody a rozmístění vozidel,
  • poškození vozidel z různých úhlů,
  • registrační značky, dopravní značení a okolí,
  • případné stopy po střetu (např. při srážce se zvěří).


Pokud nemáte možnost fotit (např. kvůli rozbitému telefonu), můžete kontaktovat asistenční službu, která dokumentaci provede za vás.

Co budete potřebovat pro nahlášení pojistné události u pojišťovny?

  • elektronické potvrzení od Policie ČR (v případě, že fyzicky nezasahuje),
  • fotodokumentaci z místa nehody,
  • vyplněný záznam o dopravní nehodě (elektronicky nebo papírově),
  • údaje o účastnících nehody a případných svědcích.

Výhody nového systému hlášení událostí

  • Vyšší hranice škody pro přivolání policie (200 000 Kč),
  • Možnost rychlého digitálního hlášení pomocí aplikace,
  • Efektivnější řešení nehod bez zbytečné administrativy,
  • Úspora času pro řidiče i policii,
  • Možnost využít papírový formulář jako záložní řešení.